Tai yra pataisytas ir papildytas vadovėlio „Po truputį“ leidimas kitakalbiams. Jį sudaro „Mokinio knyga“, „Pratybų sąsiuvinis“ ir „Mokytojo knyga“ (skaitmeninė).Šis vadovėlis – tai lietuvių kalbos kursas suaugusiesiems, siekiantiems B1 lietuvių kalbos mokėjimo lygio, ir yra skirtas dirbti su mokytoju. Sociokultūrinės temos ir komunikacinės intencijos atrinktos tokios, kokios galėtų atitikti praktinius suaugusių žmonių lietuvių kalbos mokėjimo poreikius įvairiose įprastose kasdienio gyvenimo situacijose.
Vadovėlis „Po truputį“ padės:
- išmokti kasdienėse situacijose žodžiu ir raštu bendrauti lietuviškai;
- įgusti geriau suprasti skaitomus ir girdimus lietuviškus tekstus;
- pasikloti lietuvių kalbos gramatikos pamatus ir kaupti žodyną;
- lavinti tartį;
- siekti B1 lietuvių kalbos mokėjimo lygio.
Vadovėlyje „Po truputį“ rasite:
- 12 sociokultūrinių temų, atrinktų pagal suaugusių žmonių kasdienio bendravimo poreikius;
- paprastus lietuvių kalbos gramatikos paaiškinimus;
- užduočių, lentelių, schemų, paveikslėlių, padedančių geriau suprasti mokomus dalykus;
- tarties lavinimo pratimų;
- žinių ir gebėjimų pasitikrinimo užduočių bei testų;
- QR kodus prie kiekvienos klausymo užduoties;
- „Mokytojo knygoje“ – užduočių atsakymus ir metodinių patarimų.
Mokykitės smagiai ir siekite geriausių rezultatų!
***
The revised and enlarged edition of „Po truputį“, a textbook for non-native speakers of Lithuanian, consists of a Student's Book, an Exercise Book, and a (digital) Teacher's Book.
„Po truputį“ is a course for adults seeking to achieve Lithuanian-language proficiency level B1, and is intended to be studied with a teacher. Socio-cultural topics and communication themes have been chosen which address the practical needs of adults speaking Lithuanian in various situations in normal daily life.
„Po truputį“ will help you:
- communicate in Lithuanian in everyday situations, both orally and in writing
- improve your reading and listening skills
- consolidate your basic grammar and enlarge your vocabulary
- develop your pronunciation
- achieve Lithuanian-language proficiency level B1
In „Po truputį“ you will find:
- 12 socio-cultural topics based on the daily communication needs of adults
- simple explanations of Lithuanian grammar
- exercises, tables, diagrams and pictures that will give a better understanding of the subjects studied
- pronunciation exercises
- tasks and tests to evaluate your knowledge and skill
- a QR code for each listening exercise
- answers to the exercises and methodological advice in the Teacher's Book
Enjoy studying, and achieve great results!
Lithuanian for speakers of foreign languages: the way to level B1
Tai yra pataisytas ir papildytas vadovėlio „Po truputį“ leidimas kitakalbiams. Jį sudaro „Mokinio knyga“, „Pratybų sąsiuvinis“ ir „Mokytojo knyga“ (skaitmeninė).Šis vadovėlis – tai lietuvių kalbos kursas suaugusiesiems, siekiantiems B1 lietuvių kalbos mokėjimo lygio, ir yra skirtas dirbti su mokytoju. Sociokultūrinės temos ir komunikacinės intencijos atrinktos tokios, kokios galėtų atitikti praktinius suaugusių žmonių lietuvių kalbos mokėjimo poreikius įvairiose įprastose kasdienio gyvenimo situacijose.
Vadovėlis „Po truputį“ padės:
- išmokti kasdienėse situacijose žodžiu ir raštu bendrauti lietuviškai;
- įgusti geriau suprasti skaitomus ir girdimus lietuviškus tekstus;
- pasikloti lietuvių kalbos gramatikos pamatus ir kaupti žodyną;
- lavinti tartį;
- siekti B1 lietuvių kalbos mokėjimo lygio.
Vadovėlyje „Po truputį“ rasite:
- 12 sociokultūrinių temų, atrinktų pagal suaugusių žmonių kasdienio bendravimo poreikius;
- paprastus lietuvių kalbos gramatikos paaiškinimus;
- užduočių, lentelių, schemų, paveikslėlių, padedančių geriau suprasti mokomus dalykus;
- tarties lavinimo pratimų;
- žinių ir gebėjimų pasitikrinimo užduočių bei testų;
- QR kodus prie kiekvienos klausymo užduoties;
- „Mokytojo knygoje“ – užduočių atsakymus ir metodinių patarimų.
Mokykitės smagiai ir siekite geriausių rezultatų!
***
The revised and enlarged edition of „Po truputį“, a textbook for non-native speakers of Lithuanian, consists of a Student's Book, an Exercise Book, and a (digital) Teacher's Book.
„Po truputį“ is a course for adults seeking to achieve Lithuanian-language proficiency level B1, and is intended to be studied with a teacher. Socio-cultural topics and communication themes have been chosen which address the practical needs of adults speaking Lithuanian in various situations in normal daily life.
„Po truputį“ will help you:
- communicate in Lithuanian in everyday situations, both orally and in writing
- improve your reading and listening skills
- consolidate your basic grammar and enlarge your vocabulary
- develop your pronunciation
- achieve Lithuanian-language proficiency level B1
In „Po truputį“ you will find:
- 12 socio-cultural topics based on the daily communication needs of adults
- simple explanations of Lithuanian grammar
- exercises, tables, diagrams and pictures that will give a better understanding of the subjects studied
- pronunciation exercises
- tasks and tests to evaluate your knowledge and skill
- a QR code for each listening exercise
- answers to the exercises and methodological advice in the Teacher's Book
Enjoy studying, and achieve great results!
Lithuanian for speakers of foreign languages: the way to level B1
Lytėjimo, vaizdinės ir garsinės užduotys, sukurtos pagal Montessori pedagogiką, kviečia vaikus pamažu pradėti skaityti ir rašyti, susipažinti su skaičiais, taip pat su gamta ir pasauliu.
Montessori pedagogika daug dėmesio skiria pojūčiams ir ryšiui su tikrove. Knygoje pateikiamos užduotėlės pamažu pratins vaiką rašyti, skaityti ir skaičiuoti, žadins smalsumą suvokiant supantį pasaulį. Išmokęs „pasidaryti pats“, vaikas įgaus pasitikėjimo savimi, savarankiškumo, ugdysis gebėjimą susikaupti ir mėgautis darbu.
Versdamas puslapius, kuriuose lydės mažieji pagalbininkai Rožė, Julius ir Pijus, jūsų vaikas pažins:
- geometrines formas,
- raides ir garsus, kad pasiruoštų skaityti,
- skaičius nuo 1 iki 9,
- gamtą ir geografiją.
Kartu lavins rankas mokydamasis apibrėžti kontūrą, rašyti raides ir skaičius.
Kiekviename skyriuje rasite patarimų, kaip padėti vaikui atlikti užduotis, atsižvelgiant į jo gebėjimą susikaupti, norus ir ritmą.
Šis testų sąsiuvinis parengtas kaip papildoma mokymosi priemonė prie Juditos Džežulskienės vadovėlio „Lietuvių kalba 10 klasei“. Juo siekiame sudaryti mokiniams galimybes ne tik įgyti tvirtesnius fonetikos, morfologijos, sintaksės ir skyrybos pagrindus, bet ir atidžiai, kritiškai skaityti tekstus, kūrybiškai taikyti lietuvių kalbos žinias. Tikimės, kad lietuvių kalbos mokytojams šios užduotys padės diferencijuoti ir individualizuoti mokymo(si) procesą, ugdyti mokinių atsakomybę už mokymąsi.
Testus sudarėme kaip kompleksines užduotis, kuriomis integruojamos įvairios kalbos pažinimo, skaitymo ir rašymo veiklos. Jomis siekiame nuoseklaus ir sistemingo mokymosi, kad būtų ne tik įtvirtinamos įgytos naujos lietuvių kalbos žinios, bet ir nuolatos kartojama tai, kas jau išmokta 5-9 klasėse.
Kalbos pažinimo ir vartojimo užduotims parinkome vertingų ir aktualių klasikos, šiuolaikinės literatūros, publicistikos, mokslo populiarinimo tekstų, plečiančių akiratį ir kviečiančių apmąstyti savo santykį su kultūros tradicija, savo aplinka, svarstyti apie etines vertybes, diskutuoti apie šiuolaikiniame pasaulyje vykstančius pokyčius.
Sąsiuvinyje rasite įvairių tipų tekstų kūrimo užduočių, siūlančių pasakoti istorijas, aprašyti aplinką, samprotauti įvairiomis temomis, praktiškai taikyti lietuvių kalbos žinias.
Kiekvieno skyriaus pabaigoje pateikiami testai gali būti kaip mokymosi įsivertinimo arba kaip apibendrinamojo vertinimo užduotys.
Kad testai padėtų veiksmingiau mokyti(s) ir (įsi)vertinti, parengėme užduočių vertinimo instrukcijas ir atsakymus, kuriuos mokytojai, įsigiję šį sąsiuvinį leidykloje „Baltų lankų" vadovėliai“, ras prisijungę prie skaitmeninės ugdymo priemonės e.lankos.
Tikimės, kad lietuvių kalbos mokymas(is) Jums bus prasminga, įtraukianti veikla, padedanti geriau pažinti lietuvių kalbą, Lietuvos kultūrą ir save.
Šis testų sąsiuvinis parengtas kaip papildoma mokymosi priemonė prie Juditos Džežulskienės vadovėlio „Lietuvių kalba 9 klasei“. Juo siekiame sudaryti mokiniams galimybes ne tik įgyti tvirtesnius fonetikos, morfologijos, sintaksės ir skyrybos pagrindus, bet ir atidžiai, kritiškai skaityti tekstus, kūrybiškai taikyti lietuvių kalbos žinias. Tikimės, kad lietuvių kalbos mokytojams šios užduotys padės diferencijuoti ir individualizuoti mokymo(si) procesą, ugdyti mokinių atsakomybę už mokymąsi.
Testus sudarėme kaip kompleksines užduotis, kuriomis integruojamos įvairios kalbos pažinimo, skaitymo ir rašymo veiklos. Jomis siekiame nuoseklaus ir sistemingo mokymosi, kad būtų ne tik įtvirtinamos įgytos naujos lietuvių kalbos žinios, bet ir nuolatos kartojama tai, kas jau išmokta 5-8 klasėse.
Kalbos pažinimo ir vartojimo užduotims parinkome vertingų ir aktualių klasikos, šiuolaikinės literatūros, publicistikos, mokslo populiarinimo tekstų, plečiančių akiratį ir kviečiančių apmąstyti savo santykį su kultūros tradicija, savo aplinka, svarstyti apie etines vertybes, diskutuoti apie šiuolaikiniame pasaulyje vykstančius pokyčius.
Sąsiuvinyje rasite įvairių tipų tekstų kūrimo užduočių, siūlančių pasakoti istorijas, aprašyti aplinką, samprotauti įvairiomis temomis, praktiškai taikyti lietuvių kalbos žinias.
Kiekvieno skyriaus pabaigoje pateikiami testai gali būti kaip mokymosi įsivertinimo arba kaip apibendrinamojo vertinimo užduotys.
Kad testai padėtų veiksmingiau mokyti(s) ir (įsi)vertinti, parengėme užduočių vertinimo instrukcijas ir atsakymus, kuriuos mokytojai, įsigiję šį sąsiuvinį leidykloje „Baltų lankų“ vadovėliai“, ras prisijungę prie skaitmeninės ugdymo priemonės e.lankos.
Tikimės, kad lietuvių kalbos mokymas(is) Jums bus prasminga, įtraukianti veikla, padedanti geriau pažinti lietuvių kalbą, Lietuvos kultūrą ir save.
Ruošiuosi istorijos egzaminui: 11 klasė – puiki priemonė savarankiškai pasitikrinti istorijos žinias ir gebėjimus ne tik mokiniams, ketinantiems laikyti istorijos egzaminą, bet ir visiems, norintiems gerai išmanyti dalyką. Leidinį parengė mokyklinių vadovėlių ir kitų priemonių mokykloms autorius, istorijos mokytojas ekspertas dr. Mindaugas Tamošaitis.
Šioje pagalbinėje mokymo priemonėje rasite:
o galimybę greitai pasitikrinti žinias;
o užduotis, parengtas pagal valstybinio istorijos egzamino programą;
o atsakymus, kad žinotumėte, ar teisingai sprendžiate įvairaus pobūdžio užduotis;
o problemoms spręsti skirtas užduotis, pateiktas kiekvieno skyriaus pabaigoje;
o šaltinių kompleksines užduotis;
o diferencijuotas A ir B lygio testo užduotis.
Sveiki atvykę į nuostabų mokslo pasaulį! Pasaulį, kuris jus nustebins. Kartais sunku patikėti, kokios sudėtingos yra gamtos struktūros, bet kai mokslas atskleidžia jų grožį, negali nustoti žavėtis.
Mūsų gyvenamoji aplinka nuolat kinta. Šiuolaikiniai vaikai pasauliui pažinti turi neįtikėtinai daug priemonių. Jie patiria tiek daug stebuklų... ir jų galimybės kone beribės. Yra daugybė būdų, kaip sužadinti vaikų norą perprasti aplinką, pažinti save ir mūsų Žemę. Toks ir yra šios knygos tikslas.
„Daugelis tėvų gamtos mokslų – biologijos, chemijos, fizikos – pamokas prisimena kaip sunkiai suprantamas ir varginančias. Todėl dažnai, vaikų paprašyti pagelbėti, jie išsigąsta ir išsisukinėja, nes paprasčiausiai stokoja žinių. Šia knyga siekiame, kad kadaise gąsdinę dalykai taptų suprantami ir žavėtų tiek tėvelius, tiek vaikus“ – sako knygos autorė.
„Būdama vieniša dviejų vaikų mama puikiai žinau, kaip svarbu nebijoti klausimo, net jei nežinai tikslaus atsakymo, ir parodyti susidomėjimą, kai vaikas dalijasi nauju atradimu, – pataria Carol Vorderman. – Gamtos mokslai įkvėps ne tada, kai žinosime teisingus atsakymus, o tada, kai būsime smalsūs ir nebijosime klausti. Pradėkite nuo pagrindų ir nė nepajusite, kaip kaskart panirsite vis giliau!“
Ruošiuosi istorijos egzaminui: konspektas abiturientui – puiki priemonė pasikartoti istorijos kursą. Leidinį parengė istorijos valstybinio egzamino užduočių vertintojas, mokytojas ekspertas dr. Mindaugas Tamošaitis.
Konspekte apžvelgiami svarbiausi Europos ir Lietuvos istorijos įvykiai bei procesai nuo viduramžių iki šių dienų. Prisiminsite pagrindines istorijos sąvokas ir jų apibrėžtis, taip pat faktus apie egzamino programoje išskirtas istorines asmenybes. Tai padaryti pagelbės ir gausiai pateikiamos schemos, iliustracijos bei žemėlapiai. Autorius patars, kaip atpažinti kontūrinius žemėlapius ir juos pildyti, o atlikdami testus galėsite pasitikrinti įgytas žinias.
Šiame pirmajame tokio dydžio norvegų ir lietuvių kalboms skirtame leksikografijos veikale aprašoma beveik 30 000 dažniausių ir aktualių dalykinių sričių žodžių, svarbių santrumpų, paaiškinamos neišverčiamos norvegiškos sąvokos. Straipsniuose gausiai pateikiama vartosenos iliustracijų, tad žodynas leidžia ne tik pažinti norvegų kalbos žodžių reikšmes, bet ir susipažinti su jos gramatika, stilistine žodžių verte. Nors žodynas pirmiausia skirtas lietuvių vartotojams, skandinavai jame taip pat ras naudingos informacijos apie lietuvių kalbos kirčiavimą ir gramatiką.
„Šis žodynas – ryškus indėlis į norvegišką dvikalbę leksikografiją, užpildantis gero, atnaujinto žodyno poreikį, pirmiausia – lietuviams, kurie nori išmokti skaityti norvegiškus tekstus.“
Prof. Ruth Vatvedt Fjeld, Oslo universitetas
Žodyno vyriausioji redaktorė dr. Aurelija Mickūnaitė Griškevičienė yra Vilniaus universiteto Skandinavistikos centro docentė, leksikografė, vertėja, norvegų ir lietuvių kalbų specialistė. Ji vadovavo bendram Oslo ir Vilniaus universitetų projektui, kurio vienas iš rezultatų yra šis norvegų ir lietuvių kalbų žodynas.
„Scandinavistica Vilnensis“ yra Vilniaus universiteto Skandinavistikos centro parengtų ir aprobuotų mokslo bei mokomųjų leidinių serija.
„Lietuvių kalba. Pratybos 6 klasei" yra skirtos sisteminio kalbos kurso (pagal patvirtiną programą) žinių įtvirtinimui ir taikymui. Pratybos integruotos su Irenos Smetonienės lietuvių kalbos vadovėliu 5 klasei. Pratybas, kaip ir vadovėlį, sudaro 6 skyriai: kalba kaip visuomeninis kultūrinis reiškinys, fonetika ir kirčiavimas, žodžio sandara ir rašyba, kalbos dalys (daiktavardis, būdvardis ir veiksmažodis), sintaksė ir skyryba. Sisteminis kalbos kursas pratybose derinamas su komunikaciniu metodu, ugdančiu gebėjimus kurti įvairių stilių ir žanrų tekstus, bendrauti ir bendradabiauti įvairiose komunikacinėse situacijoje.